Köp/beställningar av Bastecs produkter kan göras online här på vår hemsida genom att bli medlem på sajten. Vi tar också emot beställningar via telefon och mejl om du föredrar det. Söker du en Bastec-återförsäljare eller entreprenör i din närhet hjälper vi dig gärna.
Vi hanterar vanligtvis beställningar inom 1-2 arbetsdagar. Det går även att besöka vårt kontor för att hämta ditt paket direkt, bara kontakta vår leveransansvariga först. Bastecs produkter har 5 års garanti och vid ev problem tar vi emot serviceärenden till vårt kontor.
För att beställa online behöver man vara medlem och inloggad.
Medlemstjänsten “Beställ online”
Du som blivit medlem på Bastecs webbplats kan logga in och beställa våra produkter och programvaror direkt online, istället för att ringa eller mejla. Vi säljer produkter (hårdvara) till både B2B-partners och direkt till slutkund.
Läs mer om villkoren för medlemskap.
Produkter och priser
Själva Produktkatalogen är öppen och tillgänglig för alla besökare. Där finns Bastecs samtliga produkter, med artikelnummer, pris, samt länkar till datablad och certifikat för BAS2-komponenter och relaterade tillbehör.
Priser visas med reservation för ev prisändringar och skrivfel. Alla priser visas exkl. moms. OBS fraktkostnad tillkommer på beställningar.
Ladda ner programvara
Du behöver inte vara medlem för att ladda ner PC-programvaran till BAS2. Den är fritt tillgänglig för alla och du hittar den via supportsidan Ladda ner programvara/app.
OBS! Logga in först, för att kunna beställa! Inte medlem än? Ansök om medlemskap.
Hur gör jag en beställning online?
Alt 1: Logga in och gå till sidan Beställ online där alla produkter är samlade i en lättöverskådlig beställnings-lista.
Alt 2: Eller logga in och lägg artiklar i varukorgen från respektive produktsida i Produktkatalogen.
Hur fungerar det i detalj?
Använd pil upp/ner vid produkten, för att ange det antal du vill beställa. Välj ev variant, om det finns flera alternativ. Klicka på “Lägg i varukorg”. Välj nästa produkt du vill beställa.
När du valt färdigt klickar du på “Till varukorg”. Fyll noga i dina beställaruppgifter och eventuell annan leveransadress. (Adressuppgifterna sparas endast tillfälligt med en cookie, de får därför oftast fyllas i igen vid nästa beställning.)
Klar? Klicka på “Skicka order”. Du får strax därefter en automatisk bekräftelse per e-post med dina orderuppgifter.
Vanliga frågor och svar
Är detta en “shop” med kundkonto och betalning?
Nej, i nuläget erbjuder vi ett vanligt enkelt “digitalt beställningsformulär”, inte en fullt utbyggd shop med kundkonto-registrering och betallösning. All betalning, frakt, leveranstid, faktura, etc sker på samma sätt som vid manuell beställning.
Kan ordern levereras till annan adress?
Ja, du kan ange separat leveransadress.
Fraktkostnad tillkommer!
Observera att fraktkostnad tillkommer till den totalsumma som uppges online. Kontakta oss om du undrar vilken fraktkostnad det blir.
Hur sker betalning?
Ingen betalning genomförs online och inga bankuppgifter ska anges. All betalning, frakt, leverans etc hanteras precis som tidigare av vår orderavdelning i Malmö. (Vi planerar givetvis även för en fullskalig e-handelslösning längre fram i tid.)
Kan även slutanvändare beställa produkter online?
Ja, slutkunder kan ansöka om lösenord för vanliga kunder till vår sajt och beställa produkter till ordinarie listpris.
Får jag lämna ut mitt lösenord så andra kan handla?
Nej! Lösenordet är personligt. Det är förbjudet att låta andra än du själv logga in med ditt lösenord. Kontakta oss om fler behöver inloggning från ditt företag.
Kan jag ändra eller makulera en order?
Kontakta oss genast på 010-330 80 00 eller order@bastec.se om något blivit fel.
Returer (RMA-ärenden)
Kontakta alltid Bastec först, innan retur. Tel 010-330 80 00 eller maila till support@bastec.se
Efter muntligt/skriftligt godkännande av oss kan produkten reklameras.
Garanti och avtal
Bastec lämnar 5 års garanti på alla BAS2-produkter. Läs mer om service, avtal och garanti.
Kontakta oss om ni har frågor.